Sommaren 2021

Kära Kvarnvänner och Gäster
Sommaren 2021 kommer kvarnen att ha stängt pga små renoveringar och installation av en liten stenkvarn och sikt. Kvarnen ansökte om projektpengar från Leader Södermanland och projektet blev beviljat-Tusen tack!! En liten dröm kan nu gå i uppfyllelse, och Ekenäs Kvarn ska åter få en stenkvarn (dock en modernare version och mycket mindre) men förhoppningen är att kunna installera den i sommar och att jag kan börja provmala:) Det innebär att till nästa säsong kommer det att finnas både valsmalet och stenmalet mjöl! En hemsida där man kan beställa mjöl, och få det utskickat, är också ett projekt denna sommar så håll ögonen på bloggen om uppdatering om detta. Det kommer naturligtvis kännas jättekonstigt att inte ha fiket öppet efter 13 somrar, men eftersom jag älskar att vara på kvarnen och mötet med alla som besöker den, så kommer jag naturligtvis att öppna igen till nästa år-och jag kommer att längta!!!
Kram från Sara och Kvarngänget 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0